Viitorul comunicării în medicină a sosit

Este o abordare care pune accentul pe comunicare în ambele sensuri, atât dinspre cadrul medical spre pacient, cât și invers, fiindcă dialogul joacă un rol esențial, aducând beneficii tangibile calității și rezultatului final al actului medical. Această implicare a pacientului în diversele decizii luate în timpul actului medical este un aspect cheie a filozofiei îngrijirilor medicale concentrate pe pacient.


Un exemplu elocvent este cel al medicilor din Texas, care au stabilit legături noi cu pacienții prin telemedicină.  Nu demult guvernatorul Greg Abbott a semnat un proiect de lege, schimbând medicina în statul Texas. Cu semnătura lui Abbott medicii acum pot să utilizeze servicii de telemedicină cu pacienții pe care nu i-au întâlnit personal.

Acest lucru elimină o cerință anterioară, aceea că relația medic-pacient a trebuit să fie stabilită în primul rând cu o vizită personală.  Astfel medicii din Texas  pot intra în legătură directă cu pacienţii pentru o consultaţie virtuală. Aceasta este o veste bună pentru sistemul de sănătate și comunitatea medicală din Texas.

Cum putem să-i ajungem din urmă?

Studiile ne arată că atunci când comunicarea reală lipsește, pacienții resimt aceasta în mod palpabil, iar anxietatea, vulnerabilitatea și sentimentul lipsei de control se accentuează. Un pacient declara că ”atunci când ai nevoie de îngrijiri medicale, comunicarea îți aduce alinare, căci a nu știi ce se întâmplă te sperie și mai mult”.

O situație neplăcută pe care medicul trebuie să o evite înainte de a începe să lucreze este aceea în care pacientul care urmează să intre în sala de tratament îl vede pe cel anterior ieșind din sală plângând, țipând, gemând de durere, fiind alb la față sau aproape leșinat.

Acest lucru este suficient pentru a induce frica în persoana care ar trebui să se așeze pe scaun în următoarele momente, așa că medicul trebuie să fie foarte atent ce cuvinte folosește, să fie calm și să câştige încrederea înainte de a începe orice procedură.

Până la urmă, medicul la care un pacient va alege să se întoarcă nu este neapărat cel mai ieftin, cel mai aproape, cel care folosește cele mai scumpe materiale, care are cel mai frumos cabinet, cel la care se așteaptă cel mai puțin, ci acela la care a suferit cel mai puțin şi s-a simțit cel mai în siguranţă. Astfel cuvintele medicului fac pacienții mulțumiți, iar pacienții mulțumiți fac la rândul lor medicul fericit.

Alerte, notificări automate pentru pacienţi, înştiinţări prin programul Evolvo

Gestionarea unor sarcini dificile de rutină cum ar fi înştiinţările şi notificările, nu au fost niciodată mai uşor de rezolvat decât prin modulul de Marketing al software-ului medical Evolvo.

Printr-o setare generală şi cu ajutorul unui buton simplu de activare poţi înştiinţa pacienţii despre controale periodice, programări; notifica despre o factură sau informaţie medicală; comunica mesaje automate de felicitare, zi de naştere, sărbători sau promoţii ale cabinetului.

Comunicarea între medic şi pacient este cerinţa minimă a stilului de viaţă şi o obligaţie profesională!

Demo gratuit

Ești interesat de Evolvo? Nu ezita să ne suni la +40 365 441 611 sau trimite-ne datele tale de contact la info@evolvo.ro. Varianta a treia este să completezi formularul online și te asigurăm că vei fi contactat de un reprezentant al nostru în cel mai scurt timp.