Rolul din ce în ce mai important al cabinetelor medicale: Comunicarea automatizată cu pacienții

  Serviciul de comunicare cu clienții se află în centrul oricărei afaceri. Orice specializare ai avea, percepția pacientului asupra cabinetului tău este importantă. Împreună cu el trebuie să ai o relație terapeutică constructivă, bazată pe o informare corectă și cât mai completă. Pacienții evaluează în continu serviciile oferite de tine, de la primul contact până […]


 

Serviciul de comunicare cu clienții se află în centrul oricărei afaceri. Orice specializare ai avea, percepția pacientului asupra cabinetului tău este importantă. Împreună cu el trebuie să ai o relație terapeutică constructivă, bazată pe o informare corectă și cât mai completă.

Pacienții evaluează în continu serviciile oferite de tine, de la primul contact până la finalizarea unui serviciu medical. Pentru cabinetele medicale, comunicarea cu pacientul este esențială. Aceasta are rolul de a menține o practică sănătoasă, care minimizează iritarea pacientului și pierderea încrederii acestuia.

Modul în care comunici cu pacienții are un impact direct asupra percepției lor în legătură cu practica ta. Îngrijirea personalizată și de înaltă calitate necesită construirea și menținerea unei relații de încredere cu pacienții tăi.

De la primul contact cu pacientul, până la efectuarea propriu zisă a programării și mai apoi, a planului de tratament, comunicarea clară și receptivă trebuie să fie neîntreruptă.

Aceasta va fi esențială pentru succesul tău.

Potrivit unui studiu, pacienții preferă mult mai mult mesajele text decât orice altă cale de comunicare și sunt mai receptivi la acestea. 

Iată câteva statistici de luat în considerare:

•    55% dintre pacienți preferă SMS-urile pentru reamintire înainte de programări, și doar 35% preferă notificările prin e-mail
•    82% din mesajele tip text sunt citite în decurs de 5 minute de la primire, în timp ce pacienții deschid doar 25% din e-mailurile pe care le primesc
•    Mai puțin de 5% din programări sunt anulate după ce un pacient primește o reamintiere de SMS. De asemenea, mesajele text au o rată de deschidere de 98%.
•    75% dintre mileniali consideră că SMS-ul este modalitatea cea mai utilă de a primi reamintiri.
•    În plus, SMS-urile reduc neprezentările la programări cu 40%.

Posibilitatea de a trimite atât SMS-uri cât și e-mailuri este un avantaj semnificativ pentru cabinetele medicale. Avantaj prin care acestea își pot fideliza clienții.
Comunicarea cu pacienții poate fi de multe feluri

Cabinetele medicale pot alege dintre nenumărate opțiuni pentru a-și gestiona comunicarea cu pacienții.

În majoritatea cazurilor, soluția vine de la un terț, aceasta trebuie integrată în software-ul de gestionare utilizat de cabinet.

Acest fenomen cauzează costuri lunare suplimentare, muncă în plus și poate provoca, de asemenea, probleme de sincronizare a datelor.

“Un program simplu și eficient, asigură o interfață ușor de folosit, iar datele pacienților pot fi stocate și folosite foarte ușor. Cabinetul nostru folosește programul Evolvo în special pentru programări, iar posibilitatea trimiterii SMS din sistem cu 24 h înainte de consult mi se pare excepțională. De asemenea avem un FEEDBACK pozitiv și din partea pacienților care se bucură de readucerea aminte.”

 Dr. Oana Coldea-Uzarciuc
Medic specialist Diabet zaharat, Nutriție și Boli metabolice

Productivitate prin comunicare

Neprezentările pacienților pot avea un efect de tip domino asupra întregii tale practici. Deci, este în interesul tău să reduci cât mai mult numărul de neprezentări.

Evolvo, fiind un sistem One Point Entry, are implementat și modulul de Marketing (comunicare automată cu pacienții). Astfel, eliminând necesitatea unui software suplimentar scump. Alimentat de un motor robust de campanie, Evolvo gestionează automat mesajele de reminder pentru pacienți și actualizează programul atunci când pacientul confirmă sau anulează o programare. 

Pentru pacienții care ar putea fi nevoiți să își schimbe programarea sau să pună întrebări, sistemul oferă mesaje text conversaționale bidirecționale. Un astfel de motor este indispensabil pentru cabinetele medicale, deoarece crează o automatizare în comunicarea cu pacientul și aplică cele mai bune practic pentru aceasta. Așa cum este determinat de administratorul cabinetului.

În acest fel pacientul simte că îi este acordată atenția cuvenită și va aprecia și mai mult serviciile tale.

Până la urmă un pacient înțeles și măgulit, este un pacient câștigat.

Abilitatea de a gestiona comunicarea automată pe aceeași platformă informatică, nu numai că îmbunătățește comunicarea ta cu pacienți, dar crește în același timp eficiența cabinetului și productivitatea echipei. 
Încearcă și tu! Cere o prezentare

Ștefan BOTA

Evolvo Romania
0365-441-611
stefan.bota@evolvo.ro
www.evolvo.ro

 

Demo gratuit

Sună acum la +40 365 441 611 sau completează formularul online aici pentru a cere un DEMO gratuit. Eventual trimite-ne un email la info@evolvo.ro și colegii noștri te vor contacta în cel mai scurt timp posibil.